Meny stänga

Din hälsa är viktig för oss – särskilt nu!

De exempellösa händelserna de senaste veckorna gör att vi lägger extra stort fokus på våra medarbetares och kunders hälsa.

Därför ändras följande tjänster:

Tillgänglig vara levererar vi inom en vecka.

Vi ber om förståelse för att enstaka förseningar kan förekomma.

Returrätten förlängs till 60 dagar!

Vi förlänger returrättstiden till 60 dagar så att du inte behöver gå ut i onödan.

Flera kontaktmöjligheter

Vi finns fortfarande där för dig!
På telefon 077 66 50 300, på e-post eller i chatten samt naturligtvis via kontaktformuläret i onlinebutiken, vardagar kl. 08–21 och helgen kl. 09–15.

OBS!

Den nuvarande situationen kan påverka paketleveranser och postombudens tillgänglighet. Du kan läsa mer om den senaste utvecklingen hos vår leverantör Postnord https://www.postnord.se/om-oss/sa-paverkas-leveranser-av-coronaviruset


Vi uppdaterar ständigt den här webbplatsen!

Så att vi kan informera våra kunder om vår situation . Klicka in dig regelbundet för att hålla dig uppdaterad.


FAQ: Vanliga frågor

Eftersom det hela tiden kommer nya uppgifter får vi många frågor om frakt, leverans, betalning och retur. Här är en översikt över de vanligaste frågorna:

Som PostNord meddelar på sin hemsida har PostNord i Sverige, Danmark, Finland och Norge valt att tills vidare inte ta emot kvittenser på försändelser. Istället kvitterar chauffören utlämnandet.

Ja. Vi förlänger returrättstiden så att du inte behöver gå ut i onödan. Alla beställningar i får in fram till 2020-05-31 har en returrättstid på 60 dagar.

Paketen packas som tidigare, antingen som varubrev direkt i brevlådan eller som MyPack-leverans till närmaste postombud. Här ser du öppettiderna för ditt postombud: https://www.postnord.se

Vi ger alla medarbetare utförlig information om hygien- och försiktighetsåtgärder i enlighet med myndigheterna officiella riktlinjer. De ska följas och efterlevas. Åtgärderna kontrolleras ständigt och kan vid behov utvidgas med kort varsel.

Dessutom arbetar en stor andel av våra medarbetare hemifrån. På så sätt kan vi minska risken för spridning av smitta samtidigt som företags fortsätter drivas som innan.

Beroende hur situationen utvecklar sig kan det komma att leda till försenade leveranser. För närvarande levererar vi inom en vecka.

Enligt Världshälsoorganisationen (WHO) och Folkhälsomyndigheten är det osannolikt att virus smittas via paket. https://www.folkhalsomyndigheten.se

Det är fortfarande tillåtet att hämta paket från ett postombud. Vi rekommenderar då att du följer riktlinjerna Folkhälsomyndigheten för att skydda dig själv och andra. Du hittar dem här: https://www.folkhalsomyndigheten.se


Bästa kunder,

ert välmående och er hälsa är mycket viktiga för oss. Ta hand om er. En sak är vi säkra på: tillsammans klarar vi krisen!

Här vill vi som företag passa på att tacka. Vi tackar våra kära kunder för det förtroende som ni ger oss. Vi tackar alla motiverade medarbetare, trogna affärspartners och pålitliga leverantörer.

Det största tacket går till alla som dagligen engagerar sig för att värna om vår hälsa och vårt välmående. Ni är våra hjältar

Ert team



Econda-Logo