Vanliga frågor
När du handlar hos Your Look... for less! finns det säkert saker som du undrar över. Vi har sammanfattat dessa frågor och svar nedan.
Innehåll
Beställning
Vi ser alla ut på olika sätt! Därför erbjuder vi också många olika specialstorlekar. Lägg märke till våra etiketter för kortstorlekar (K) och extrakorta storlekar (EK).
Ange bara det angivna numret i beställningsraden på din beställningssedel. Värdet för presentkortet dras av automatiskt och om det gäller en gratisgåva skickas den till dig kostnadsfritt.
Det går naturligtvis bra att beställa per e-post. Skicka din beställning till kundservice@ylfl.seÖppnar e-postklient. För att du snabbare ska få din valda artikel rekommenderar vi att du fyller i beställningssedeln online. En ytterligare fördel när man beställer på Internet är att man omedelbart får information om den valda artikeln finns i lager.
Leverans och retur
Alla artiklar som finns i lager levereras inom 4-6 arbetsdagar. De artiklar som inte finns i lager levereras senare enligt leveransinformation.
Beroende på paketets storlek levereras varorna till din brevlåda eller ditt lokala utlämningsställe. När paketet kan hämtas ut på ditt lokala utlämningsställe får du ett SMS. Ange därför alltid ditt mobiltelefonnummer vid beställning. I annat fall får du meddelandet med posten.
Vill du returnera något? Inga problem! Hos oss har du en betänketid på 100 dagar. Om något inte skulle passa eller falla dig i smaken kan du returnera det. Du lämnar då varan till ett av postens utlämningsställen. Som kund står du för returkostnaderna. Kunden rekommenderas att använda den självhäftande returetiketten som återfinns på följesedeln. Om du utnyttjar den självhäftande returetiketten utgår en returavgift på 55 kr oavsett storleken på paketet eller antal varor. Du erhåller en faktura på avgiften i efterhand.
Vänligen kombinera inte några returer - skicka tillbaka artiklarna i den mottagna förpackningen med dokumentationen. Anledningen är att de lagras i olika logistikcenter. Vi tackar på förhand för den omsorgsfulla hanteringen av de varor som du vill returnera.
Betalning
Hos Your Look… for less! betalar du bekvämt med faktura eller kreditkort (kreditkrt utfärdade i Sverige). Vid fakturaköp tillkommer en faktureringsavgift på 19 kr.
I enskilda fall förbehåller vi oss rätten att leverera varan först efter en förskottsbetalning.
Fraktkostnaderna uppgår till 50 kr per beställning. Skulle någon artikel inte finnas i lager skickar vi den separat så snart den är tillgänglig igen. Naturligtvis betalar du bara fraktkostnaden på 50 kr en gång.
Bankgiro: 803-5867
SIEH AN Handelsg.
Danske Bank AS
Säkerhet
Dina beställningar kan betalas med kort eller faktura med 14 dagars returrätt. Du behöver alltså inte ange några bankuppgifter på Internet. Dessutom har du möjlighet att skicka din beställning med SSL-kryptering. Det innebär dataöverföring på allra säkraste sätt. All data som du matar in vid en beställning krypteras och överförs via en säker förbindelse. Du känner igen den säkra SSL-tekniken på nyckelsymbolen nere till höger på bildskärmen.
Normalt sett kommer det alltid upp en bekräftelsesida efter varje skickad beställning. Om du på beställningssedeln anger din e-postadress får du dessutom en översiktlig beställningsbekräftelse via e-post med alla beställda artiklar samt dina personuppgifter.
Produktrecensioner
Kundrecensioner – så fungerar det
Vi vill gärna ha din åsikt om din köpta produkt. Din recension hjälper andra kunder att handla och hjälper oss att utveckla våra produkter.
För att lämna en kundrecension krävs att du faktiskt köper en produkt av oss. Vi säkerställer detta genom att överlämnandet av en recension endast är möjligt via den aktuella köparens kundkonto.
Dessa recensioner markeras med ”verifierat köp” på produktdetaljsidorna. Recensioner utan denna markering kan vi inte garantera att de grundar sig på ett verkligt köp.
Du hittar andra användares åsikter direkt på din önskade artikels produktsida. Ingen recension tillgänglig eller vill du skicka in en själv? Det gör du enkelt och smidigt i ditt konto under ”visa alla beställningar” efter att du har köpt produkten.
För att skicka in en recension måste du logga in på ditt konto. Där hittar du alternativet produktrecension i översikten över dina beställningar.
Här hittar du knappen ”Recensera produkt” bredvid varje beställd produkt, så att du kan recensera varje enskild produkt. Klicka på ”Recensera produkt” för att skicka in feedback direkt.
Berätta vad du gillade med den produkt du köpte och vad som kunde varit bättre. Särskilt värdefullt för våra kunder är recensioner med information om produktens kvalitet och utseende, vilket tillfälle du köpte produkten för och om produkten uppfyllde dina förväntningar.
Om du har specifika frågor om din beställning eller YourLookForLess Service kan du kontakta kundservice@ylfl.seÖppnar e-postklient eller 077 - 66 50 300.
Genom att klicka på ”Recensera” skickar du din recension direkt till oss. Den genomgår sedan en moderationsprocess där det kontrolleras om din recension uppfyller användarvillkoren, dvs. till exempel att inga priser från andra återförsäljare ingår. Som regel publiceras din recension på your-look-for-less.se inom tre arbetsdagar.
Verifiering av e-postadress
Your look... for less! kommer att skicka viktig information och uppdateringar om din beställning till din e-postadress. För att denna information ska kunna nå dig är det viktigt att du anger en giltig e-postadress och bekräftar den.
Du kan bekräfta din e-postadress genom att klicka på länken i det e-postmeddelande som vi skickar till dig efter registrering eller efter din första beställning. Du kan också begära ett bekräftelsemail i ditt kundkonto. Observera att e-postmeddelandet även kan hamna i din skräppostmapp.
Övrigt
Vår kundtjänst finns där för dig måndag till fredag 8-21, lördag och söndag 9-15.
Du kan nå oss personligen via telefon 077 - 66 50 300 (Numret debiteras som ett samtal inom Sverige).
Det snabbaste sättet är att chatta direkt med oss. Klicka på „Chatta“ eller skicka oss ett e-postmeddelande till: kundservice@ylfl.seÖppnar e-postklient.